czwartek, 24 maja 2018

Budowa S5 - jak pech to pech.

Najpierw  bydgoski odcinek S5 miał być wybudowany do czerwca 2012 roku, co zresztą zaręczał swoją ręką, powszechnie znany bydgoski poseł.  S5 nie ma do dzisiaj, ale poseł ma dwie ręce.

Wreszcie rozpoczęto budowę.  Po pokonaniu wszystkich przeciwności, z których spora część to celowa działalność torunian, a szczególnie zadeklarowanego wroga bydgoszczan, czyli postawa i realna działalność byłego wiceprzewodniczącego sejmowej komisji infrastruktury, nijakiego Mężydły.   A także zapisy koncesyjne zawarte w umowach na budowę A1.  Niestety wszystko wskazuje na to, że ustalony termin wykonania (2019 rok) odcinka pomiędzy Nowymi Marzami, a granicą województwa kuj.-pom. nie zostanie dotrzymany.

Poniżej jeden z powodów tego raczej nieuniknionego przesunięcia terminu zakończenia robót:

Wyburzanie fundamentów głównej podpory wiaduktu nad magistralą węglową.  Podpora wschodnia w Żołędowie.  Przynajmniej półroczna praca poszła na marne.  Dlaczego?  Tego tak naprawdę to nie wiem.  Podobno ktoś w PKP zmienił zdanie co do konstrukcji wiaduktu, ale jeżeli to zrobił to powinien ponieść konsekwencje i to PKP powinno zapłacić za wyburzenia i nowa fundamenty.  A jak wiemy tak nie jest.  Ale może też był to błąd geodety lub wykonawcy.   Po wyburzeniu mamy do wykonania ponownie te fundamenty.  Czyli razem około rok w plecy.

Po drugiej stronie torów linii Bydgoszcz - Gdynia widzimy już częściowo wykonane filary wiaduktu.

Szczegóły wyburzeń

jak wyżej

jak wyżej

Budowa podpory wiaduktu w ciągu ulicy Leszczynowej w Żołędowie

Budowa podpór wiaduktu w ciągu ulicy Bydgoskiej w Żołędowie

Dla uspokojenia - paw w parku Nadleśnictwa Żołędowo.

2 komentarze:

  1. To kucie betonu wygląda na standardowy proces przy takich konstrukcjach.

    Na stronie nadzoru jest informacja:

    Na obiekcie WS3-5 - km 5+969 - Maksymilianowo - przeprowadzono deskowanie korpusu podpory P2, wykonano zbrojenie korpusu podpory P2, przeprowadzono kucie głowic ścian szczelinowych podpory P1.


    A tutaj jest opis do czego to kucie jest potrzebne:

    http://www.konkret.info.pl/o,2,Kucie_korony_scian_szczelinowych.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież wyraźnie widać, że kucie jest na całej powierzchni konstrukcji podpór, a ilości gruzu są ogromne. Oficjalnie prasa podawała, że niby zmieniono konstrukcję wiaduktu, ale ja prasie nie wierzą bo to manipulatorzy są i za kasę wszystko napiszą.

      Usuń

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię