poniedziałek, 15 stycznia 2018

Odrobina najnowszej historii Bydgoszczy - 60

Czy ktoś pamięta jeszcze Bydgoski Bank Komunalny?   Powszechnie znani w Bydgoszczy Bracia dorobili się na cinkciarstwie, imporcie alkoholu, transporcie, budownictwie i paru innych dziedzinach i otworzyli ów bank.   Bank nazywał się Bydgoski Bank Komunalny, a mój wspólnik był członkiem rady nadzorczej tego banku dlatego coś tam o tym wiem i pamiętam. Jednak w tym poście chciałbym przypomnieć jakie to wówczas bywały odsetki i jaką kasę zarabiali zaufani i wtajemniczoni oraz odpowiednio zorientowani, klienci banku.   Hołota intelektualna, ale zamożna materialnie, wpłacała kasę licząc na wielkie zyski, nie mając najmniejszego pojęcia, że to jest protoplasta Amber Gold i tego banku (Staropolski) z Poznania co to nie tylko na bankowej działalności przekręcił wówczas tysiące zamożnych ludzi.  Ja mam do dzisiaj kilka takich bonów. Mam także akcję Drewbudu, która kosztowała mnie w 1989 roku ponad dziesięć ówczesnych pensji.  I, zapytałby ktoś, a  o czym to świadczy?    To tylko świadczy o mojej naiwności i głupocie.  Na szczęście te głupkowate "inwestycje"  nijak nie wpłynęły na moje życie, ale wspomnienie owej głupoty czasami przypomina o sobie i wcale nie jest mi wówczas przyjemnie.






1 komentarz:

  1. Rzadko kiedy ktoś przyznaje się do swojej naiwności i niewiedzy. Duży szacunek dla Pana!

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię