piątek, 14 grudnia 2012

Moje podróże - część 1 Toskania.

Dzisiaj rozpoczynam kolejny cykl na moim blogu.  W tym cyklu będę pisał o podróżach jakie miałem szczęście odbyć w moim życiu.  Nie mają to jednak być relacje z podróży i to chronologicznie ułożone.  Raczej chciałbym napisać o wrażeniach, przeżyciach, pokazać interesujace obyczaje,  nietypowe rzeczy, różnych ludzi i różne miejsca, a także rozmaite turystyczne atrakcje.

Na początek cyklu wybrałem wspomnienia z mojej podróży na Sycylię.   Podróż ta rozpoczęła się w Sienie, gdzie od miesiąca przebywała moja córka, a ja dojechałem do niej z Bydgoszczy moim samochodem.  Po paru dniach spędzonych w Sienie i po powierzchownym zwiedzeniu Toskanii, wyruszyliśmy na Sycylię.  Jechaliśmy wzdłuż zachodniego wybrzeża włoskiego buta.  Potem przeprawiliśmy się w Messynie promem na Sycylię i objechaliśmy ją wokół i w poprzek.  Wracając jechaliśmy wschodnim wybrzeżem Italii, a potem przez Szwajcarię i Niemcy do Bydgoszczy.  Ta podróż miała miejsce w sierpniu i wrześniu 1999 roku.  Dzisiaj prezentuję pierwszy krótki filmik ukazujący malutki fragment tej jednej z najpiękniejszych krain na całym świecie, czyli Toskanii.

                                                                               

Niestety jakość filmu nie jest najlepsza i to z dwóch powodów, po pierwsze na krótko przed tą podróżą nabyłem nową, cyfrową kamerę i nie za bardzo umiałem się nią posługiwać, a po drugie filmy zapisane są w formacie mini DV i trudno je dobrze skopiować do komputerowej pamięci.  Wymagałoby to specjalnego oprogramowania i to pracującego w środowiski Windows 98 lub wysokiej jakości drogiego sprzętu, a ja dysponuje tylko amatorskim video graberem.   Jednak sądzę, że nawet pomimo tej marnej jakości to warto obejrzeć te króciutkie filmiki.

2 komentarze:

  1. Witam, może pamięta pan jakieś ciekawe smaki z Włoch - charakterystyczne dla tamtego regionu?
    Wina sery... które warto wpisać do menu z podróży.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. W Toskanii to oczywiście Chianti i pizza z normalnego opalanego drewnem pieca, której wypiekanie rozpoczynało się o godzinie 20.00

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię