Jak wiemy kolej BIT City proponowana przez marszałka, mimo że pochłonie ogromne kwoty z budżetu województwa, obsłuży jedynie 3 gminy.
Stowarzyszenie Metropolia Bydgoska postuluje budowę prawdziwego systemu zintegrowanej komunikacji aglomeracyjnej, który swym zasięgiem obejmie cały pierścień gmin funkcjonalnie połączonych z Bydgoszczą.
SMB postuluje równe traktowanie wszystkich mieszkańców aglomeracji, wszak wszyscy równo płacą podatki do budżetu województwa.
Poniżej prezentacja graficzna koncepcji obu systemów:
1. System marszałka:
https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=z6eNUNn7XBLI.knawoByYO7Hs
2. System postulowany przez SMB (wstępny szkic):
https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=z6eNUNn7XBLI.kr_QBf27wklE
Autorem zamieszczonego powyżej materiału jest pan Mikołaj Głuszkowski.
Warto obejrzeć obie koncepcje, aby się przekonać, że kolejny raz toruński marszałek dba głównie o interes torunian, a nie o interes wszystkich mieszkańców województwa, a już mieszkańców zachodniej jego strony (na zachód od linii Wisły) szczególnie dyskryminuje i to praktycznie na każdym kroku.
Poprzedni post z tego cyklu.
Po latach uczestnictwa w różnych forach postanowiłem zostawić trochę inny, bardziej refleksyjny ślad moich przemyśleń, przemyśleń życiowego realisty z dużą dozą krytycyzmu i domieszką melancholii. Chciałbym także zaprezentować trochę różnych pamiątek z minionych lat, głównie związanych z Bydgoszczą, ale nie tylko. Ponadto pragnąłbym w trochę nietypowy sposób prezentować niektóre bieżące i minione wydarzenia oraz zaprezentować różne swoje uwagi i spostrzeżenia. Temu ma służyć ten blog.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
A co ma wspólnego skomunikowanie miejscowości naokoło Bydgoszczy z dbaniem o interes wszystkich mieszkańców województwa? Komunikacja podmiejska to raczej zadanie dla władz miasta.
OdpowiedzUsuńMa wiele wspólnego, gdyż Bydgoszcz jest największym miastem regionu, które najbardziej oddziałowuje na cały ten region i skomunikowanie miasta z okolicznymi miejscowościami jest w skali województwa ważniejsze niż skomunikowanie tylko Bydgoszczy z Toruniem, gdyż z tych innych kierunków przyjeżdża do Bydgoszczy codziennie znacznie więcej pasażerów niż z samego Torunia. Wydając tak ogromną kasę na jeden kierunek ułatwiamy dojazd tylko około 30% osób codziennie przyjeżdżających do miasta, a można tą kasę wydać tak, aby służyła ona znacznie szerszej grupie osób, które są przecież także mieszkańcami regionu. Niestety toruński marszałek dba głównie o mieszkańców Torunia i jego okolic oraz o stare województwo toruńskie. Poza tym to nie jest dookoła Bydgoszczy, ale to są zaznaczone kierunki do sąsiednich miast i innych miejscowości. To przecież Bydgoszcz, a nie Toruń jest lokomotywą regionu i to, między innymi, dzięki sprawnemu transportowi ze wszystkich kierunków do tego miasta, właśnie najbardziej pomagamy regionowi.
Usuń