poniedziałek, 8 października 2012

Cytaty znane i nieznane - 21

W październiku 1967 roku Stefan Kisielewski w swoich zapiskach, opublikowanych później jako "Dzienniki", napisał:

"W Polsce jest przecież dyktatura złagodzona przez bałagan - w tym cała nadzieja"

Stefan Kisielewski "Dzienniki" strona 131 wydawnictwo Iskry, Warszawa 1997 rok.

Pozostając w konwencji mojego poprzedniego wpisu, aż ciśnie się na usta stwierdzenie, że po 45 latach od tego powyższego/ październik 2012/  wpisu i po zmianie ustroju, przychodzi z goryczą skonstatować, że:

"Teraz jest w Polsce demokracja "złagodzona" przez bałagan - w tym nie ma nadziei".

Natomiast konkluzja jest następująca:  -socjalizm to był system z którym walczyliśmy, a demokracja to jest system o który walczyliśmy.  Czyż historia nie drwi z nas?


P.S.

Dzisiaj bylem na spotkaniu z prezesem Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku "Myślęcinek" i panią rzecznik prasową Parku - Sandrą Fedorowicz.  Spotkanie odbyło się z inicjatywy pani Sandry.  Rozmawialiśmy przy kawie ponad 1,5 godziny o planach, inicjatywach i problemach parku.  Ja przygotowałem 14 punktów moich uwag i przemyśleń co do działania Parku, które szeroko omawiając, przedstawiłem obecnym.  Najwięcej uwagi poświęciliśmy sprawie odbudowy kolejki /sprawa raczej beznadziejna/, arboretum oraz terenom wystawowym.  Spotkanie, moim zdaniem, było bardzo konstruktywne, pan prezes i pani rzecznik byli otwarci i nie obrażali się na moje uwagi i krytykę.  Dyskusja była rzeczowa i może będą z niej chociaż małe efekty, jak remont studzienki, poprawienie dojścia do kamiennego kręgu, przyspieszenie planowanej  modernizacji kortów i parę innych mniej ważnych drobiazgów.  Ja jestem zadowolony z tej wizyty.


Poprzedni post z tego cyklu.

2 komentarze:

  1. do wiosny wszystko rozejdzie się po kościach

    OdpowiedzUsuń
  2. I tak było. Synekury to wspaniała rzecz, ale tylko dla tych co je otrzymują.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię