środa, 18 listopada 2015

Zdzisław Szubski - kariera sportowa i trenerska - część 10


Zdzisław Szubski jest aktywnym i znanym międzynarodowym działaczem w kajakarstwie.   Jest także ambasadorem sportów wodnych miasta Bydgoszczy.

Po pięknej karierze sportowej przyszedł dla niego czas na równie wspaniałą karierę trenerską i organizacyjną. 

Cieszę się ogromnie, że udało mi się namówić tak zapracowanego i znakomitego człowieka na chwilę wspomnień.  Dzisiaj już dziesiąta część tych wspomnień, a ich autorem jest sam Zdzisław Szubski. 
  

Poniższy tekst, materiały i zdjęcia pochodzą od Zdzisława Szubskiego.



Część 10 - z zawodnika na trenera



Nie wierząc w to że się coś zmieni w sportach olimpijskich podjąłem, po moich ostatnich przeżyciach (patrz link poniżej):


 
Ostatni mój start jako zawodnika w regularnych regatach - Luxemburg 1986 rok

decyzję o startach w maratonach.

 
Zaczynam karierę trenerską

Starty w Pucharach Świata w 1985 i 86 przyniosły mi prymat na tych dystansach.

 
Programy z marathonow w których startowałem na przełomie 1985 / 1987


Starty w całej Europie począwszy od Skandynawii a skończywszy na ciężkich maratonach szwajcarsko - francuskich w sezonie 1986 zakończyłem jako jeden z najlepszych maratończyków Europy.

Wygrałem jeden z najcięższych maratonów Europejskich z Sant Ursane/ Alpy Szwajcarskie do Avignon dawnej stolicy Papieży, południowa Francja.

1985 Rekord Guinnessa w K2 z Andrzejem Dziura, przepłynęliśmy całą królową polskich rzek - Wisłę, od nurtów do Westerplatte, 968 km non-stop. 

1987 Rekord Guinnessa w K1 24 godziny z Włocławka do Tczewa, 258 km.

 

W oddzielnym artykule opisze starty w maratonach.

Jednak podstawową decyzją w sezonie 1985 / 86 było podjecie pierwszej pracy w zawodzie trenera na stanowisku Head Coach reprezentanci Portugalii.

I tak się zaczęło,,,,,,,, w lutym 1987  wylądowałem w Porto i rozpocząłem pierwsza prace jako Head Coach reprezentacji Portugalii.

Po ciężkiej podroży z Warszawy liniami TAROM Rumunia ( najtańszymi ) do Madrytu i następnie pociągiem do Porto dotarłem wreszcie na miejsce.  Tą pracę wtedy tam rozpoczętą, pracę w zawodzie trenera kontynuuje do dzisiaj.

Nadmienię że od 1986 przepracowałem do dnia dzisiejszego jako Head Coach z takimi reprezentacjami narodowymi jak, Portugalia, Brazylia, Grecja, Chile, Puerto Rico i Polska.

Okres 1985 / 1986 pobyt w Pile w jednostce dla podchorążych oddziałów zmotoryzowanych. Przysięga i okres wojskowy.

Wszystko to razem musiałem skonsolidować i pogodzić, a przecież miałem już swoją rodzinę - żonę i syna, który właśnie kończył 4 lata.

24 luty 1987 spotkanie  w redakcji gazety Jurnal Noticias z Prezydentem Kajakarskiej Federacji Francuskiej

Nowy Rok - Prezydent Federacji Portugalii, Jose FERREIRAPoprzedni post z tego cyklu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię