wtorek, 13 stycznia 2015

Niemcz - jak to z przystankiem było.

Źródło poniższego tekstu http://eosielsko.pl/

Radny Andrzej Różański: Jak to z przystankiem było

wtorek, 13 styczeń 2015 00:49  Napisał   
Andrzej RóżańskiAndrzej Różański
Zdań kilka o przenosinach przystanku autobusowego linii nr 94 na ulicy Bydgoskiej w Niemczu.

Pani Basia prosi o pomoc
W połowie maja pani Basia prowadząca delikatesy ADA mieszczące się u zbiegu ulic Bydgoskiej i Krzyszkowiaka w Niemczu poprosiła mnie o pomoc w zredagowaniu apelu - petycji do gminnych władz w sprawie przenosin przystanku autobusowego na kierunku do Bydgoszczy, mieszczącego się obecnie obok byłej pieczarkarni przy ulicy Bydgoskiej w Niemczu w pobliże jej sklepu, czyli w obrębie wspomnianego skrzyżowania ulic. Obecna lokalizacja tego przystanku jest bardzo niekorzystna dla mieszkańców tej części Niemcza, gdyż trudno do niego dojść z uwagi na brak chodnika, przystanek jest nieoświetlony i znajduje się w pobliżu lasku.

Napisaliśmy petycję, podjąłem działania
Krótko mówiąc chodzi o przeniesienie przystanku o około 100 metrów w kierunku centrum Niemcza. Jeszcze tego samego dnia napisaliśmy wspólnie z panią Basią taką petycję i wyłożyliśmy listę do składania podpisów pod nią.
  • Na sesji Rady Gminy w dniu 05.06.2014 złożyłem formalny wniosek o zmianę lokalizacji tego przystanku i poinformowałem, że od paru tygodni mieszkańcy podpisują petycję w tej sprawie.
  • Na sesji Rady Gminy Osielsko w dniu 04.09.2014 zapytałem pana wójta kiedy nastąpi przeniesienie tego przystanku i poinformowałem, że parę dni wcześniej złożono w sekretariacie Gminy formalną petycję w tej sprawie popartą prawie setką podpisów mieszkańców okolicznych domów.
  • Na sesji Rady Gminy w dniu 14.11.2014 ponownie zapytałem kiedy nastąpi przeniesienie przystanku. Otrzymałem zapewnienie pana wójta, że nastąpi to niebawem.
  • Na sesji Rady Gminy, już w nowym składzie, po wyborach samorządowych po raz trzeci zapytałem o termin przenosin tego przystanku i poprosiłem o wyjaśnienie na piśmie dlaczego jeszcze tego nie uczyniono.

Oficjalna odpowiedź wójta
W dniu 08.12.2014 otrzymałem pismo podpisane prze pana wójta o następującej (dosłownie) treści: Na podstawie wizji lokalnej Wykonawcy w dniach 9 i 10 września 2014 złożyli oferty cenowe na wykonanie dokumentacji. Wykonawcę wybrano i w dniu 10.09.2014 podpisano umowę 272.1147.2014 z Zakładem Usług Technicznych i Reklamowych ”MP” Milik Piotr z terminem zakończenia prac i dostarczenia zatwierdzonej dokumentacji do 20.10.2014 r. Do dnia dzisiejszego Wykonawca nie dostarczył zatwierdzonego projektu. W dniu 21.11.2014 poinformowano Wykonawcę, że w związku z nie dopełnieniem zapisów umowy, za opóźnienia zostaną naliczone kary umowne. Prace związane z przeniesieniem przystanku wykona GZK. Z ustaleń wynika, że w sprzyjających warunkach atmosferycznych roboty można wykonać w ciągu około 7 dni. W przypadku opadów śniegu i niewielkiego mrozu, w nowej lokalizacji zostanie ustawiona wiata i wykonana tymczasowa nawierzchnia peronu, a nawierzchnia z kostki brukowej zostanie wykonana na wiosnę.

Przerzucanie winy na powiat
W trakcie opisywanych powyżej wydarzeń kilkakrotnie rozmawiałem o tej sprawie z panem wójtem przez telefon i uzyskałem odpowiedź, że sprawa utknęła w Starostwie. Poprosiłem o pomoc radnego powiatowego pana Leszka Kuziaka, ale się okazało, że to nieprawda, że jeszcze nie dostarczono materiałów do Starostwa. Parę rozmów z panem wójtem odbył w tej sprawie, na moja prośbę, także wspomniany pan Kuziak. Niestety do dzisiaj przystanku nie przeniesiono.

Gorzki finał...
I dzisiaj będąc we wspomnianym sklepie to na mnie spadły gorzkie słowa dotyczące tego jaki to ze mnie radny, który przez ponad pół roku nie potrafi załatwić przenosin głupiego (dosłownie) przystanku.
Oceń
(1 głos)
Andrzej Różański

Jest radnym gminy Osielsko VII kadencji. Inżynier budownictwa, wieloletni inspektor nadzoru inwestorskiego, przedsiębiorca budowlany, handlowiec. Działa w Stowarzyszeniu Metropolia Bydgoska oraz Bydgoskim Klubie Tenisowym. Jego pasje to oprócz działalności społecznej, czytanie książek, żeglarstwo, tenis i prowadzenie bloga www.dziwnabydgoszcz.blogspot.com.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię