wtorek, 5 lipca 2016

Bydgoskie porównania - 2


Mam jeszcze sporo bydgoskich zdjęć z ubiegłego wieku.  Zdjęcia te wykonywałem osobiście aparatem produkcji radzieckiej FED-4.  Ten aparat kupiłem w 1975 roku, w sklepie fotograficznym "Foton" mieszczącym się na ówczesnych Alejach 1-Maja (obecnie Gdańska).  Kosztował tyle co wówczas przeciętna pensja i służył mi do czasów, aż nastały czasy aparatów cyfrowych, ale to było już na początku obecnego wieku.  Najpierw robiłem głównie slajdy, a później kolorowe (czasami czarno-białe) zdjęcia.

Dużo z tych zdjęć zaprezentowałem już na moim blogu, głównie w cyklu  "Odrobina najnowszej historii Bydgoszczy", ale teraz postanowiłem robić to inaczej.  Będę zestawiał zdjęcia z tamtych czasów ze zdjęciami współczesnymi tego samego miejsca.

Dzisiaj dwa zdjęcia z widokiem na Brdę z mostu na ulicy Mostowej w kierunku wschodnim (ulicy Bernardyńskiej).

Pierwsze zdjęcie wykonałem w czerwcu 1986 roku, a drugie równo 30 lat później - w czerwcu 2016 roku.

Czerwiec 1986 rok.
Czerwiec 2016 rok.


Poprzedni post z tego cyklu.

3 komentarze:

  1. Pomysł na zestawienie zdjęć Bydgoszczy z przeszłości z Bydgoszczą aktualną jest rewelacyjny:)
    Może zrobić osobną galerię na te zdjęcia? A dla młodszych przydałyby się wyjaśnienia co się zmieniło... Ja nie wiem co było 30 lat temu na miejscu obecnych budynków banku (za PZU) Jakaś hala?

    OdpowiedzUsuń
  2. I ten piękny pałacyk jak i magazyny za nim należały do prężnego wówczas przedsiębiorstwa "Żegluga Bydgoska", które tak jak i dziesiątki czołowych firm na skutek balcerowiczowskiej polityki prywatyzacyjnej, zostały zlikwidowane lub przekształcone. Za jakiś czas ta polityka "prywatyzacji" zostanie powszechnie potępiona i ujawnione zostaną jej rzeczywiste mechanizmy, ale nikt już nie zwróci bydgoszczanom "Żeglugi Bydgoskiej", bydgoskich kin skradzionych przez Neptun Film z Gdańska, Eltry, Rometu, Kobry, Byfany, Famoru, Byfauch-u i dziesiątek innych firm, a z tymi drobnymi jak np.Centrala Rybna, czy Elton to, na pewno, setek firm.

    Smutne to, a nawet przerażające. I proszę mi nie pisać o niewidzialnej ręce rynku bo to są bzdury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za informacje... i refleksje polityczne;)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię