poniedziałek, 3 października 2016

Nad Jeziorem Łukomie.

Dzięki plenerowi malarskiemu organizowanemu przez Gminny Ośrodek Kultury w Osielsku udało mi się jako osobie towarzyszącej artystom, powrócić po 41 latach w miejsce, gdzie latem 1975 roku byłem na obozie żeglarskim i gdzie zdobyłem patent żeglarza  Od tamtego czasu już nigdy drogi mnie tam nie zawiodły.

Plener odbywał się w Funce.   Artyści po świetnym śniadaniu udali się w różne wyszukane swoje miejsca, aby malować swoje obrazy.

Ja wypożyczyłem rower (bezpłatnie) i pojechałem przez Bachorze, Małe Swornegacie, Chocinski Młyn do Swornychgaci.

Po drodze podziwiałem jeziora Charzykowskie (Łukomie), Krasińskie, zwodzony most nad Brdę, urocze leśne jeziora, rzeczki i wiele innych wspaniałych miejsc tego cudownego rejonu naszego kraju.

I pomyśleć, że jeszcze do 1999 roku ten wspaniały park, te wspaniałe jeziora i rzeki znajdowały się w granicach województwa bydgoskiego.

Poniżej kilka migawek z tego udanego, parodniowego pobytu.



Jadę do Bachorza.

Kuksa Polana koło Bachorza, gdzie odbywał się w 1975 roku wspomniany obóz żeglarski


Jadę dalej.



Swornegacie - kościół katolicki.

Obowiązkowa kąpiel.

Pożegnanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię