środa, 18 września 2019

Burzowo - deszczowe urodziny

Pojechałem do Sokole Kuźnicy nad Zalewem Koronowskim, aby w pięknych okolicznościach przyrody samemu świętować swoje urodziny. 

Zostawiłem samochód na leśnym parkingu i wąską ścieżką wijącą się wzdłuż wybrzeża Zalewu wyruszyłem na marsz.  W plecaku termos z kawą i coś słodkiego, scyzoryk i torba na grzyby.  Niestety nic z tego.  Przeszedłem jakieś trzy kilometry i nagle błysnęło i zagrzmiało.  Błyskawice i gromy mocno mnie przestraszyły.  Do tego zaczął padać ulewny deszcz, a po chwili nawet grad.  Najszybciej jak mogłem zawróciłem do samochodu i dopiero w bombardowanym gradem samochodzie doszedłem do siebie.  Wyjąłem termos nalałem sobie kawy i zjadłem czekoladki, włączyłem książkę w komórce i tak ponad godzinę siedziałem w zaparowanym samochodzie czekając na koniec ulewy. 

I doczekałem się.   Nawet zaświeciło zachodzące słoneczko.

Idę sobie  brzegiem Zalewu Koronowskiego

Chmury co prawda się zbierają, ale myślę słoneczko świeci to pewnie ulewa przejdzie bokiem


Widok przez samochodową szybę.
                                                                                   
Ulewa się skończyła

I nawet wyszło trochę zachodzącego słońca



4 komentarze:

  1. https://mojemiasto-barkarz.blogspot.com/2017/09/zapomniany-most-na-brdzie.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonale znam ten most i te okolice. A na dalbie przed tym mostem wielokrotnie nocowaliśmy w mojej Venusce. Jeździłem tam kiedyś na grzyby (samochod zostawiałem w stanicy PTTK w Sokole Kuźnicy i pieszo, aż za most, a nawet do Zamrzenicy. Teraz z uwagi na wiek już nie mogę przejść 35 km jednego dnia, ale zdarza mi się, że około 15 km jeszcze przejdę. Wracając od tego mostu przy prawym brzegu, tuż przed Krówką wpływało się w tak zwane Krzywe Kolano, a na jego końcu znając przesmyk 5 metrowej szerokości ukryty w szuwarach wpływało się na osobne otoczone lasami jezioro całe pokryte nenufarami. Coś cudownego. Na moim blogu można znaleźć kilka zdjęć tego mostu i okolicy. Zdjęć robionych w latach 80-tych (slajdy) i późniejszych.

    Np:https://dziwnabydgoszcz.blogspot.com/2013/08/lato-nad-zalewem-koronowskim.html

    lub: https://dziwnabydgoszcz.blogspot.com/2012/08/pieszo-brzegiem-zalewu-z-sokole-kuznicy.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia, warto wracać w takie miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię