środa, 9 grudnia 2020

Ciekawostka - 18

Kiedyś, gdy chadzałem do szkół o profilu technicznym to wykonując różne projekty posługiwałem się do ich wykreślenia grafionami i całym przybornikiem różnych innych przyborów, ale z czasem grafiony kreślarskie zostały wyparte rapidografami i tak było, aż do ery komputerowej.

Nikt kto nie kreślił skomplikowanych rysunków technicznych na kalce technicznej nie jest w stanie zrozumieć jakim udogodnieniem po grafionach były rapidografy.  Zaś ci co obecnie uruchamiają do sporządzania technicznych rysunków programy komputerowe, nie mają pojęcia jak kreśliło się rapidografem.  

Postęp techniczny i tyle.

Ale warto przypomnieć sobie jak to kiedyś było.  Poniżej przybornik z grafionami i zestaw rapidografów.



Ten zestaw nabyłem w 1970 roku i mam do dzisiaj.  W stanie idealnym.


A ten zestaw nabyłem w 1974 roku.  I także jak widać na powyższym zdjęciu mam do dzisiaj i to również w idealnym stanie.





                                                       Poprzedni post z tego cyklu.



1 komentarz:

  1. Bardzo fajne, kolekcjonerskie już właściwie przedmioty.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię