czwartek, 17 marca 2022

Moje najlepsze zdjęcie.

W maju 1978 roku w sklepie fotograficznym "Foto-Optyka"   //Witryna sklepu//   na ulicy Aleje 1-Maja (obecnie Gdańska) nabyłem, za równowartość mojej ówczesnej pensji, radziecki aparat fotograficzny o nazwie FED-4.  Tym aparatem wykonywałem zdjęcia przez prawie 20 lat, a potem kupiłem sobie zacną Minoltę.  Później to już były aparaty cyfrowe i wszystko się zmieniło.

Tym FED-4 (zresztą z enerdowską, Carl Zeiss Jena, optyką) wykonałem kilka tysięcy zdjęć.  Średnio jeden film ORWO (NRD) na miesiąc (36 klatek).  Po kilku latach, tak od 1979 roku zacząłem wykonywać slajdy.  Bo były to, jak na owe czasy, porządne kolorowe ujęcia.  Tych filmów ze slajdami zachowało się około czterdziestu.

Poniżej, moim zdaniem, najlepsze zdjęcie jakie wykonałem owym aparatem FED-4.

To zdjęcie to kwintesencja socjalizmu.  Zdjęcie wykonałem w niedzielne przedpołudnie we wrześniu 1980 roku na bydgoskim Szwederowie, na skrzyżowaniu ulic Bielickiej i Konopnej, przy przystanku linii autobusowej numer 61 (Inowrocławska, pętla za zajezdnią (przy Gwardii Ludowej) - dworzec PKP).



3 komentarze:

  1. Zrób i umieść zdjęcie tego miejsca dzisiaj. Ciekawie będzie porównać, bo "Polska w ruinie" przecież.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię