piątek, 6 grudnia 2019

Smutna i to nie tylko ulica Długa w Bydgoszczy.

Rzadko jeżdżę do miasta, ale czasami, tak jak dzisiaj, muszę.  Musiałem pojechać do banku Pekao SA.   Najpierw udałem się na smutną ulicę Dworcową do placówki tego banku, ale oddziału banku już tutaj nie ma.  Potem poszedłem na ulicę Długą, ale tutaj także oddziału banku już nie ma.  No to poszedłem na Trybunalską bo tak informowała tabliczki w miejscach zlikwidowanych oddziałów.

Po drodze szedłem ulicą Pod Blankami i zdziwiła mnie szczególnie jedna kamienica, a właściwie jej tył bo front na Długiej.   Pamiętam jak tutaj było ponad 30 lat temu, kiedy to zaczęły się nasze przemiany.  I to pamiętam bardzo dobrze bo mieszkałem na Nowodworskiej, a sklepy miałem na Wełnianym Rynku i Starym Rynku dlatego ulicą Pod Blankami często chadzałem.  Wówczas tak jak dwie kamienice na poniższych zdjęciach, wyglądały wszystkie domy mające front od Długiej, a zaplecze od Pod Blankami.   Dawno tam nie byłem i sądziłem, że takich ruin już tutaj nie ma, a są (zdjęcie pierwsze).  I aż dziw, że to się jeszcze nie zawaliło.

Załatwiwszy sprawy w banku wróciłem przez Stary Rynek na Mostową, gdzie trwa jarmark świąteczny.

Długa smutna totalnie, a i ten jarmark też taki sobie smutnawy.  Stoiska nieciekawe, ludzi mało, pogoda ponura.

Może jak spadnie śnieg to zrobi się bardziej wesoło.

Jeszcze stoi


Smutna Długa


Dekorowanie choinki


Kataryniarz




Zdjęcia wykonałem w dzisiejszy piątek  06.12.19.  około godziny 13.00

1 komentarz:

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię