sobota, 8 lutego 2020

Almunecar i Fuengirola - bydgoski emeryt w Hiszpanii - 5

Po trzech dniach pobytu naszych znajomych z Krakowa w naszym mieszkaniu w Cabo Roig (patrz: https://dziwnabydgoszcz.blogspot.com/2020/01/kolejne-zimowanie-na-costa-blanca.html (zwiedzanie Alicante, pobyt na pięknej plaży w La Manga, spacery nad Mar Menor) wyjechaliśmy wynajętym samochodem do Fuengiroli (około 480 km).  Jechaliśmy cały czas autostradami.  Najpierw bezpłatnym odcinkiem AP7 potem płatnym odcinkiem AP7, a później bezpłatną autostradą A7.  Autostrady płatne zawsze mają symbol AP, a bezpłatne samo A, ale czasami AP pokrywające się z A także są bezpłatne lub odwrotnie. To zawsze warto sprawdzić empirycznie lub w internecie.  Cena na 110 kilometrowym odcinku (za wjazdem na La Manga - 32 kilometrowa mierzeja - więcej: https://dziwnabydgoszcz.blogspot.com/2017/03/cartagena-i-la-manga.html
do okolic Almerii) to 10,90 euro czyli wychodzi na to, że za przejechanie jednego kilometra płaci się 10 eurocentów.

Około 40 kilometrów przed Malagą zjechaliśmy z autostrady, aby zwiedzić Almunecar - miasto liczące około 27 tysięcy mieszkańców, położone w prowincji Granady.  To miasto zadziwia ilością atrakcji, a szczególnie tych z okresu Cesarstwa Rzymskiego.  Miasto powstało 800 lat p.n.e. jako kolonia fenicka o nazwie "Sexi".  Więcej każdy może poczytać w internecie.

Warto tutaj przyjechać.  Zamek, mury obronne, starożytne ruiny, piękny park, oryginalne uliczki nazywane chusteczkowymi bo często mają szerokość chusty, piękna plaża, swoisty hiszpańsko - arabski klimat i wiele innych atrakcji, sprawiają, że w tym oryginalnym miejscu zobaczymy dużo więcej niż w innych podobnych, porównywalnych hiszpańskich miasteczkach.

Po paru godzinach zwiedzania i wypiciu kawy (1,5 euro) wróciliśmy na A7 i omijając Malagę pojechaliśmy do Fuengiroli położonej na Costa del Sol, 30 km poniżej Malagi.

Miasto liczy około 65 tysięcy mieszkańców, z czego około 25% pochodzi z różnych krajów, głównie europejskich.  Historia powstania miasta sięga czasów rzymskich.  (więcej w internecie).

Warto wspomnieć o bitwie, w której udział brali Polacy.  14 i 15 października pod Fuengirolą miała miejsce bitwa, która była częścią wojen napoleońskich.  15 X 1810 dwustu polskich żołnierzy pod dowództwem kapitana Młokosiewicza pokonało połączone siły inwazyjne brytyjsko hiszpańskie liczące trzy tysiące żołnierzy, a dowodzone przez lorda Blayneya.

Wieczorem poszliśmy na obiad do hinduskiej restauracji, gdzie zjedliśmy dobry posiłek.  Ja jadłem egzotyczną rybę (nazwy nie zapamiętałem), ale była bardzo smaczna.  Do tego sos, frytki i sałatka warzywna.  Ja piłem wino (kieliszek 3 euro), znajomy piwo (3 euro), a znajoma herbatę ( 3 euro)  Przed posiłkiem dostaliśmy smaczny starter - hinduski chleb z trzema rodzajami sosów do maczania, a na zakończenie posiłków dostaliśmy po smacznym i sporym drinku, który nie był wliczony do rachunku.  Za wszystko zapłaciliśmy 45 euro i byliśmy bardzo zadowoleni z tego późnego posiłku.

Potem w pięknym wynajętym na tydzień (300 euro) mieszkaniu - duży salon z częścią kuchenną, dwie sypialnie, dwie łazienki, wszystko prawie nowe bo po modernizacji sprzed roku,  wypiliśmy po dwa kieliszki Malagi ze szczepu Pedro Ximenez (butelka 2 litrowa - 10 euro - polecam)  i spać bo rano ruszamy do Cordoby.

Poniżej kilka zdjęć z opisywanych miejsc:

Starożytne ruiny w Almunecar

Scenka na plaży w Almunecar

W głębi ulica "chusteczkowa"

Ot takie drzewo w parku w Almunecar

Na zamku we Fuengirolii

Na zamku j.w.

Również widok z zamku - w dole widać autostradę A7 i rzekę Fuengirolę.
Grażyna i Piotr - nasi znajomi z Krakowa na zamku we Fuengiroli.  (zdjęcie publikowane bez ich zgody)

Fragment Fuengiroli

Poprzedni post z tego cyklu