sobota, 10 grudnia 2011

Kształtowanie się województwa kujawsko-pomorskiego część 2

Jak już napisałem w moim tekście "dlaczego dziwnabydgoszcz",  na początek przedstawiania tych dziwności chciałem zająć się trochę historią powstania tego województwa, gdyż jego geneza miała i ma spory wpływ na teraźniejszość tego regionu, na relacje panujące w nim, na działania gospodarcze, polityczne i kulturalne.  Dzisiaj treść listu jaki wysłałem na wiosnę 1998 roku do Ruchu Region czyli oddolnej inicjatywy bydgoszczan stworzonej w celu walki o zachowanie województwa bydgoskiego na mapie Polski.  Forsowana przez AWS /Akcja wyborcza Solidarność/ rządzącą wtedy naszym krajem, koncepcja nowego podziału administracyjnego przewidywała utworzenie 12 województw, wśród nich nie było bydgoskiego.  Ruch Region organizował manifestacje, między innymi na Starym Rynku oraz słynną manifestację budzikową  /żeby obudzić polityków/  w Warszawie.  Swoim działaniem chciałem czynnie wesprzeć ten Ruch i dlatego napisałem to pismo.





3 komentarze:

  1. Trudno komentować swoje wpisy, ale pytanie podstawowe brzmi: - czy kogoś to jeszcze dzisiaj interesuje?

    OdpowiedzUsuń
  2. podobną sytuację przeżywamy obecnie w kwestii Metropolii. Znowu chce się coś przeforsować bez nas, ale zastanawiam się, czy pójscie na kompromis da jakieś rezultaty. Może czasami trzeba obrazić się i zabrać zabawki z piaskownicy by coś zyskać?

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba konsekwentnie robić swoje nie oglądając się w niczym na "przyjaciół" z Torunia. Początek już jest czyli idea MB, teraz tak trzymać i działać.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię