poniedziałek, 26 grudnia 2016

Kilka refleksji natury ogólnej - 44 - smutek na koniec roku.

Ponad dziewięć lat temu napisałem na forum Regionalnej (bydgoskiej) Gazety Wyborczej poniższy tekst:




I dzisiaj, na koniec 2016 roku, z ogromna przykrością stwierdzam, że jest jeszcze gorzej niż wówczas, gdy pisałem to co powyżej.

Różni polityczni kundle, pachołki zachodniego kapitału i zwolennicy interwencji UE w Polsce, czynią wszystko, aby nadal było tak jak było (2007 rok), a nawet, aby było znacznie gorzej.

I pomyśleć, że ja na nich w 2007 roku głosowałem.  Uwiedli mnie jednak swoimi obietnicami i hasłami wyborczymi (czytaj w poniższym linku) niestety żadnej z obietnic nie dotrzymali:

http://dziwnabydgoszcz.blogspot.com/2012/10/kilka-refleksji-natury-ogolnej-3.html 

Ten powyższy post z 2007 roku to tylko maleńki fragment smutnej polskiej rzeczywistości.

Dlaczego my nie czynimy wszystkiego, aby tak nie było?  Dlaczego oddaliśmy cały handel w obce ręce? Dlaczego pełną parą pracują fabryki niemieckie, francuskie, angielskie czy portugalskie, aby sprzedawać swoje towary w Polsce, a dlaczego nie mamy swoich sieci handlowych, aby polskie fabryki pracowały pełną parą, żeby sprzedawać polskie wyroby w Niemczech, Francji , Anglii, Portugalii itd?

Dlaczego zdrajca Balcerowicz sprzedał i uzależnił naszą gospodarkę od zachodnich korporacji? Dlaczego oddał handel, bankowość, przemysł i usługi w ręce zachodniego kapitału, który corocznie osiąga ogromne zyski w naszym kraju, a do tego stosuje kreatywną księgowość i praktykuje powszechnie nieuczciwą konkurencję, nie płacąc u nas podatków lub płacą je w skandalicznie niskich kwotach?

Jak mamy wyjść z tej pętli, którą, przy pomocy zdrajców naszej ojczyzny, sami sobie założyliśmy na naszą polską szyję?

Z tymi smutnymi pytaniami pozostawiam czytelników mojego bloga na 2017 rok.

Pomyślcie jak te pytania mają się do idiotycznych świątecznych strajków dyżurnych kilkunastu posłów od Swetru i Petryny w sejmie.?

Posłów, którzy tam jedzą, piją i robią sobie jaja.  A dowodzi im ta o dziwacznym (nie potrafię wymówić) nazwisku, toruńską posłanką partii zwanej, o ironio, nowoczesną,  której to lider mówi o święcie sześciu króli i rozmnażaniu się grzybów przez pączkowanie, o innych gafach tych ignorantów nie wspominając

Robienie selfie przez wolnościowych okupantów Sejmu to absolutny szczyt heroizmu i poświęcenia

Poprzedni post z tego cyklu. 


2 komentarze:

  1. Panie Andrzeju! Co Pan wypisuje! Mówiąc Korwinem "rżnie Pan głupa".Zawsze uważałam, że umie Pan samodzielnie myśleć i obserwować. Tu widzę,że tylko powtarza Pan opinie innych.Myślałam,że rozumie Pan gospodarkę.Przecież prowadził Pan własny biznes. Spodziewałam się więc rzeczowych uwag z Pana strony w tej materii, a słyszę tylko,że Balcerowicz to zdrajca! Jaki sąd to udowodnił? Nasza europejska podstawowa zasada prawna zakłada niewinność każdego człowieka tak długo, dopóki mu się nie udowodni winy. Nie sądzę, bym musiała to Panu przypominać. Ja też boleje nad tym,że korporacje są w stanie wygenerowac zyski nie zawsze uczciwie,nie we wszystkim zgadzam się z Balcerowiczem, Kaczyńskim, Tuskiem, ale to nie powód, by używać wobec nich inwektyw. Podobno błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi.Niezupełnie! Krytykować, stojac z boku jest łatwo, duzo trudniej podejmować decyzje, i to ważne, bezbłędnie. Pozdrawiam i w Nowym Roku życzę mniej wyrzekań, więcej konstruktywnych propozycji, zdrowia i osobistego szczęścia.Ł. Jastrzębska.
    PS. Głowa do góry! Będzie lepiej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamieściłem ten komentarz chociaż absolutnie i to w kwestiach podstawowych z nim się nie zgadzam. Polemizować z jego autorem (anonimowym) jednak nie mam zamiaru. Każdy postrzega rzeczywistość tak jak potrafi i tak jakie ma przekonania, wiedzę i doświadczenie.

      Usuń

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię