sobota, 11 maja 2019

Sens życia.

Nikt tak naprawdę nie wie, nie ma pojęcia jaki jest sens jego życia.  Teorii na ten temat jest tyle ile ludzi na tej naszej planecie.  Religie próbują nadać sens temu sensowi, ale czy nie bardziej próbują manipulować maluczkimi uważając (w postaciach owych niby przedstawicielach Boga) się za lepszych, za tych co to.........i tak dalej.  Bo przecież zawsze znajdą się ci co mają inne zdanie, są mądrzejsi, są bardziej wierni, są doskonalsi, są po prostu tymi, którym wydaje się, że inni muszą podążać ich drogą, a jeżeli tego nie czynią to błądzą i zasługują na wieczne potępienie.

Cóż chciałem powiedzieć pisząc to co powyżej ?

Chciałem zmusić do refleksji.  Chciałem powiedzieć, że nie ma jednej, jedynej prawdy.

Sensem życia jest samo życie, a najbardziej szczęśliwi są ci co nie krzywdząc innych osiągają własne szczęście.  Własne szczęście w powodzi codzienności.

Te moje dywagacje mogą wydawać się naiwne, albo nawet głupie, lecz moim zdaniem warte są refleksji.

Szczęście przybiera różne formy i oblicza, ale zawsze jest ulotne i trzeba je umieć chwytać i umieć cieszyć się chwilą bo jak śpiewał Ryszard Riedel z zespołem Dżem - "Żyj z całych sił i uśmiechaj się do ludzi bo nie jesteś sam chwila która trwa może być najlepszą z twoich chwil. "

Każdy ma swoją wizje szczęścia i swoje oczekiwania, ale często przeżywając owe chwile nawet nie zdaje sobie z tego sprawy.

Refleksje zazwyczaj przychodzą później i żal nam tamtych chwil, ale jakżeż wielką sztuką jest autentyczne cieszenie się szczęśliwymi chwilami, gdy one trwają.  Niestety najczęściej nie mamy najmniejszego pojęcia, że to w tym momencie mijają te nasze szczęśliwe chwile.

Warto się nad tym zastanowić.  Przystanąć, pomyśleć, ucieszyć się ową chwilą.

Na moim blogu dużo takich chwil szczęścia zamieściłem.

Poniżej jedna z nich.


https://dziwnabydgoszcz.blogspot.com/2014/05/bieszczady-sierpien-1992.html

4 komentarze:

  1. Piękny wpis Panie Andrzeju, samo sedno! Pozdrawiamy znad Mar Menor, Mirka i Andrzej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za dobre słowo. Pozdrawiamy z majowej pod-bydgoskiej wioski.

      Usuń
  2. Bardzo ładny wpis, mam tylko jedną drobną uwagę, że kiedy zespół Dżem wykonywał piosenkę "Do Kołyski", Ryszard Riedel nie żył od kilkunastu lat, a śpiewał - i tekst napisał - Maciej Balcar.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Pomyliłem się. A swoją drogą ta piosenka od kilku lat jest moim dzwonkiem telefonicznym.

      Usuń

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię