sobota, 24 czerwca 2023

Wreszcie jest.

Po latach starań i zabiegów wreszcie udało się wybudować ścieżkę rowerową wzdłuż ulicy Jeździeckiej w Bydgoszczy.   Do realizacji tego zadania finansowo dołożyła się gmina Osielsko.  

Efekt jest świetny.   Ścieżka wreszcie umożliwia bezpieczną jazdę wzdłuż tej ruchliwej ulicy (to najbardziej obciążona ruchem ulica powiatowa w całym bydgoskim powiecie) dla wielu, wielu rowerzystów, którzy z niej korzystają każdego dnia.

Mam tylko dwa ale.  Pierwsze to, aby te piękne drzewa posadzone wzdłuż tej ścieżki naprawdę żyły i się rozwijały.  A drugie to najwyższy czas, aby przez ogród botaniczny przeprowadzić ścieżkę do ścieżek rowerowych w myślęcińskim parku.  Teraz jest tam (na terenie ogrodu botanicznego) zakaz wjazdu rowerami, który oprócz mnie przestrzega tylko jeszcze jeden rowerzysta.  Ja rozumiem, że jadąc spokojnie i rodzinnie nie stwarza się pomimo zakazu wielkiego zagrożenia, ale jadąc z ogromnymi prędkościami, głównie młodzi (ale nie tylko) rowerzyści, szczególnie w dni wolne od pracy stwarzają realne niebezpieczeństwo dla pieszych, a szczególnie dla hasających po alejkach ogrodu,  beztroskich dzieci.

Przez dwa miesiące tylko raz widziałem tutaj samochód straży miejskiej, którzy chyba zdziwieni byli faktem, że ja idę pieszo prowadząc rower.

Najwyższa pora przebudować ciąg pieszy przecinający ogród botaniczny z północy na południe w taki sposób, aby oddzielić ruch pieszy od ruchu rowerowego.  Pisałem już o ty na moim blogu parę lat wcześniej i w komentarzach była odpowiedź, że niebawem to nastąpi.  Niestety nie nastąpiło.

Poniżej kilka zdjęć nowej ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Jeździeckiej.  Zdjęcia wykonałem pod koniec maja 2023 roku.







Obok tak pięknych miejsc przebiegałaby legalna ścieżka rowerowa przez myślęciński ogród botaniczny

Jak wyżej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię