niedziela, 26 lutego 2023

Dlaczego torunianie ukradli AMB - ogólna analiza historyczna - część pierwsza.

Wiele już na ten temat napisałem.  Jestem zadeklarowanym wrogiem wszystkiego co toruńskie.  Chociaż sam pochodzę z samego epicentrum kształtowania się polskiej tożsamości czyli z miasta odległego od Gniezna raptem o 40 kilometrów.  Tam pokolenia moich przodków kształtowały rdzeń tego co polskie i kształtowały to co znaczy być Polakiem. Wbrew zdrowemu rozsądkowi i wbrew tym co chcieli mnie przekonać, że Poznań to moja przyszłość, wybrałem Bydgoszcz. To było irracjonalne bo do Poznania było 50 km, a do Bydgoszczy 80 kam.  I to z Poznania pochodzili dwaj moi pradziadkowie i ....tak dalej.  Dlatego też nie mając skończonych jeszcze 15 lat sam nie wiem dlaczego zdecydowałem, że mają szkołą średnią będzie Technikum Kolejowe w Bydgoszczy.  A wtedy były egzaminy wstępne do technikum.

Pomijając moją historię życia opisaną na tym moim blogu to jednoznacznie stwierdzam, że od czasu powstania tego dziwacznego województwa zwanego kujawsko pomorskim jestem wrogiem tego tworu i wrogiem megalomańskich torunian, którzy dzięki chwilowej politycznej przewadze, objęli w nim władzę i dzięki politycznej korupcji nadal ją sprawują.

Ja się dziwię bierności bydgoszczan, którzy dają się wodzić za nos owym potomkom krzyżaków.

Ja nigdy się z tym nie pogodziłem i nie pogodzę bo przecież po tych 56 latach zamieszkiwania w Bydgoszczy mogę powiedzieć, że jestem bydgoszczaninem, chociaż obecnie od lat zamieszkuję w podbydgoskiej gminie Osielsko. 

Dlatego też na kanwie obecnej dyskusji, aby w Politechnice Bydgoskiej (której, poprzednio ATR, jestem absolwentem) utworzyć wydział lekarski, muszę zająć jednoznaczne stanowisko 

Torunianie ukradli nam AMB i nie chcą oddać bo..... i tak dalej.  Bo nadal mają polityczną przewagę (ojciec Rydzyk, Gowin, PO).

Dlatego też wracam do genezy tego co różni bydgoszczan od torunian bo w tam tkwi sens tego co od 1999 roku (reforma administracyjna) obecnie się dzieje.

Pamiętajcie bydgoszczanie, aby zawsze i wszędzie walczyć z toruńskimi megalomanami bo to w dużej części potomkowie komturów przybyłych germanizować Polaków, a Bydgoszcz powstała po to, aby im dać odpór.  To Kazimierz Wielki lokując Bydgoszcz w 1346 roku uczynił miasto jako polską równowagę do krzyżackiego Torunia.

Pomijając wszystko co historycznie minęło to tak naprawdę w dużej mierze pozostało to co ukształtowało się już w XIV wieku.

Poniżej pierwszy tekst oparty na faktach poświadczający to co powyżej napisałem:


Prawdziwa historia Bydgoszczy





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli chcesz wyraź swoją opinię